5 באפריל 2014

נשנשן איטלקי

הרבה מנות עברו מתחת לידיים שלי בתקופה האחרונה!
הרבה מלוח, יותר מתוק, אלף סוגי מרקמים ווריאציות ואת כולם לוקח הגריסיני או בשם החיבה שלו אצלנו בבית,
נשנשן איטלקי. ממנו אני תמיד מכינה כפול, ותמיד משאירה לי כמות מספקת לכרסום לילי:)
יש לא מעט גרסאות לגריסיני אותנטי. את שלי הפעם שילבתי מחית סלק שנותנת ארומה נעימה וצבע משגע !!



3.5 כוסות קמח
1 כף שמרים יבשים
2 כפות סוכר
4 כפות שמן זית
4 כפות מים
220 גר מחית סלק

מבשלים 2 סלקים בינוניים עד ריכוך. טוחנים במעבד מזון ומעבירים דרך מסננת. שוקלים או מודדים בכוס מידה
את הכמות הדרושה למתכון.

מערבבים בקערת המיקסר את הקמח והשמרים. מוסיפים סוכר, שמן, מים ומחית סלק.
לשים במהירות נמוכה דקה לאיחוד חומרים. מוסיפים מלח ולשים עוד כמה דקות עד קבלת בצק חלק.
עוטפים בניילון נצמד ומקררים כשעה.
מוציאים מהמקרר ומשטחים את הבצק עם היד לצורת מלבן. מחלקים בעזרת סכין או קלף את הבצק ל 30 יחידות.
יוצרים מקלות באורך 25 ס"מ ומניחים בתבנית על גבי נייר אפיה. מתפיחים כשעה.
רבע שעה לפני סיום ההתפחה מחממים תנור ל 200 מעלות. מרססים מעט מים על גבי הגריסיני (אני מרססת בעזרת
בקבוק פלסטיק להשקיית עציצים שאני שומרת בדיוק למטרות כאלה :) ומפזרים את השילוש הקדוש!!
אבקת שום, גרגירי פרג שלמים וקצח. לי זה עובד הכי טוב אבל הרגישו חופשי לבזוק נותני טעם אחרים.
אופים 15 דקות. מנמיחים את חום התנור ל 140 ואופים עוד חצי שעה עד שעה - לצורך ייבוש הגריסיני.
שומרים בכלי אטום בטמפ' חדר - בהנחה שישאר לכם מה לאכסן..

שבוע נהדר!

 

אין תגובות: