15 ביוני 2014

אורז מוקפץ עם ירקות

אם יש משו שתמיד תמצאו אצלי במקרר זה אורז לבן. למרות שלא מכבר התחלתי להמיר לאט ובהדרגה
שימוש באורז לבן, סוכר לבן וקמח חיטה לבן במקבילים הבריאים יותר, עדיין, אורז לבן בשבילי זה הכי בייסיק, ולו מפאת העובדה שעלמה שלי יצאה כמוני ויכולה לחיות ימים רבים וארוכים על אורז. לבן.
אז לימים שיש לי בדיוק דקה ורבע פנויה לארוחת ערב, זו המנה!

הכי עושה לי את זה שחלק מהירקות רכים בעוד אחרים רוככו חלקית ונותנים מימד קראנצי' וטריות לכל הסיפור.

 
2 כוסות אורז לבן, רצוי קר מהמקרר
1 פלפל אדום
1 פלפל צי'לי אדום, מנןקה מגרעינים וקצוץ לרצועות
5 פטריות פורטבלה, פרוסות
2 גבעולי סלרי, פרוסים דק
1 גזר פרוס לגפרורים
1 בצל סגול פרוס לרצועות דקות
1 ס"מ ג'ינגר מגורר דק
3 שיני שום כתושות
1 כוס אפונה של סנפורסט או שעועית עדינה
רבע כרוב לבן קצוץ לרצועות דקות
5-6 כפות רוטב סויה
2-3 כפות רוטב צי'לי מתוק
מעט מלח לפי הטעם - לא להגזים, הסויה מלוחה דיה
1 כפית שמן שומשום - שידאג לשלוח אתכם ישר למזרח בלי טעויות בדרך:)
2 גבעולי בצל ירוק קצוץ דק
מעט כוסברה קצוצה
 
העיקרון הוא פשוט. דואגים שיהיה אורז לבן מוכן ואחכ משחקים עם כל שמוצאים במקרר.
אל תתרשמו מרשימת המכולת הזו, לא פעם המנה שלי מכילה רק שנים או שלושה רכיבים לכל היותר חוץ מהאורז.
אין חוקיות. הכל הולך. רק עבדו מהר ובכמה סבבים, והמנעו בערבוב יתר. פעולה זו מוציאה את הנוזלים מהירקות ואת זה אנחנו לא רוצים!
 
מחממים ווק/מחבת רחבה  עם מעט שמן זית ( 2-3 כפות) ומתחילים להקפיץ את הירקות הקשים - בצל, גזר, פלפלים,
גבעול סלרי וכו, כ 4 דקות לכל היותר.
מוסיפים ירקות רכים יותר - פטריות כרוב וכו עוד 2-3 דקות הקפצה.
מתבלים בסויה, שמן שומשום ורוטב צי'לי וטועמים. אם חסר מלח או משו אחר, מוסיפים.
מוסיפים אורז לבן קר ומקציפים את הווק/מחבת או מערבבים עם כף עץ לפיזור אחיד.
טועמים שוב ובמידת הצורך מתקנים תיבול. מעבירים לקערה ומקשטים במעט עלי כוסברה קצוצים.
- הרגישו חופשי לשנות הרכבים. אני מטורפת על כרובית וברוקולי למשל!!
 
 
 
בתאבון :-)

אין תגובות: