19 ביוני 2014

מאפה חצילים וסלט כרובים

קוראים לי ליהי (אני יודעת שאתם יודעים איך קוראים לי, אבל בשביל הדרמטיות..:) ואני אמא לשתי בלייניות!!!
אני מנסה לתמרן נואשות בלו"ז הצפוץ שהן מכתיבות לי עם חוגים (אחד לכל אחת) ושלושה ימי הולדת (לכל אחת בנפרד!!!) אתמול אספתי את תמרה ומיד אחרי שנישקה אותי היא שאלה "אמא, מה יש לי היום"...?! עצרתי שניה, המומה מהשאלה ואז נזכרתי שהיא צודקת, אלמלא  האוטלוק כנראה הייתי אבודה! אם אני עוצרת רק לחשוב, אני לא מבליינת כמוהן! מתי לעזאזל קבעתי דייט עם אהובי?! ממ... צריכה להיזכר.. :( ומזלי היחיד  הוא שכל יום לאחר שהבנות נרדמות ובהנחה שאין לי איזה עוגה/ארוע/סדנא להכין, אנחנו רובצים לנו בנחת בספה ומקשקשים עד מאוחר. הממה... בתוך כל ההמולה צריך לדאוג פה לארוחה. לפעמים זה נגמר בבורקס וסלט, אבל אז כל אחד מקבל טיפול מיוחד!
 
מאפה חצילים וסלט כרוב האהוב עלי בעולם!! (האמת שיש עוד כמה, פשוט שומרת על הדרמה מהודקת :)
 
 
 
 
לבצק - זהירות, הוא ממכר, באחריות!
 
500 גר קמח מנופה
100 גר חמאה, מומסת
80 מ"ל שמן
200 מ"ל מים
1 כפית שטוחה מלח
 
ממערבבים יחד חמאה מומסת וחמה עם השמן והמים.
בקערת המיקסר עם וו גיטרה מניחים קמח ומלח ומערבבים קצרות לאיחוד.
משלבים בהדרגה את הנוזלים עד שהבצק נפרד מהדפנות ונוצרים גושים גדולים.
מוצאים למשטח (אין צורך בקימוח) ולשים מעט לאיחוד הבצק. מקררים 30-60 ד במקרר
*ניתן להכין מראש ולהקפיא. הפשרה דרך המקרר.
 
למלית:
1 חציל בלדי קלוי
1 בצל אדום, קצוץ דק
4 שיני שום קצוצות
1 פלפל ירוק חריץ, ללא הגרעינים
1 פלפל אדום מתוק, קצוץ דק
כמה עלים של בזיליקום - לא חובה
מלח ופלפל
שמן זית לטיגון
ביצה ושומשום לזריה.
 
קולים חציל על אש גלויה. במקביל, מחממים שמן זית ומטגנים בצל, פלפלים ושום כ 4 דקות.
מעבירים את בשר החציל לקערה, ומוסיפים לו את הבצל והפלפלים. מתבלים במלח ופלפל שחור גרוס.
טועמים ומתקנים תיבול במידת הצורך.
 
מרדדים את הבצק לעלה בעובי 1/2 ס"מ, וקורצים עיגולים בקוטר 10.
שמים כפית גדושה מהמלית בכל עיכול וסוגרים לחצי. מהדקים היטב
מורחים בביצה ומפזרים שומשום.
אופים בתנור שחומם מראש ל 180 כ 25 דקות.
 
לסלט:
1/4 כרוב לבן
1/4 כרוב סגול
2 גזרים
2 כפות טחינה משומשום מלא
2-3 כפות שמן זית
מיץ מלימון אחד
מלח
1 שן שום כתושה
1 כפית שמן שומשום
2 כפות שומשום שחור ולבן קלוי - לא חובה!
 
קוצצים כרובים לרצועות דקות. כך גם את הגזר. ניתן להעזר במנדולינה או קולפן ג'וליינים לגזר
מוסיפים טחינה ואת שאר התיבול ומערבבים. י א מ י!!!
 
לא פחות מההכנה, שלב הצילום אהוב עלי במיוחד! רק שאתמול, שניה אחרי שהתחלתי לצלם תמרה החליטה שהיא צריכה עזרה, וכשניגשתי להוריד אותה מהטרמפולינה , הריח אוי הריח מתוק חמוץ חמים שלה לא השאיר ספק! סשן הצילומים מסתיים עוד לפני שהתחיל, היא ואני על אותה ספה, עם צלחת מאפים חמימים וממכרים!
 

אין תגובות: