15 ביולי 2014

עוגת גבינה בחושה, טובה מאין כמוה!

המצב לא משהו. החופש לא חופש. קיץ לא קיץ, בטוחה שלא רק אצלי. ימים מבלבלים,
שמנעד הרגשות והתחושות בהם נע כמטוטלת עצבנית . התפילה מתחדשת השכם וערב
"שמור נא עלינו כמו ילדים" אבל הנחמה עוד רחוקה מכאן. מאיתנו.
 
במוצ"ש שמענו אזעקה. הראשונה שלנו כאן. זה היה לא נחמד בכלל. הפעם האחרונה שלי היתה ב 91, במלחמת המפרץ. אז בחישוב מהיר הייתי בת 9?! ואני זוכרת! את המסכות והמסקינטייפ. את האזעקות וההיסטריה. זוכרת כמו היום.
אבל עכשיו הכל שונה. השנים, ההבנה ושינוי הסטטוס תורמים את שלהם. אני רגישה. מתוחה ומפחדת עד כאב.
נכון, אנחנו לא חיים בדרום. אנחנו לא חווים את היומיום המטורף הזה. ליבי אתכם וגם תפילותיי. אבל באמת שמספיקה
פעם אחת. סדק קטן בתחושת הבטחון כדי לערער חיים שלמים שתמציתם הוא להגן על התא הפרטי שלי. 
אני לא אשתף כאן בדעותיי הפוליטיות. אין להם מקום עכשיו. אני מתפללת שהתהליך שאנחנו בשיאו ימצה את עצמו
ויקנה לנו השקט והשלווה הנכספים.
 
רק כי הסיטואציה ההזויה הזו מכניסה אותי לכאוס מטבחי בו אני מחמיצה ירקות ומכינה בראוניז במקביל.
ורק כי יש כאן ערמות של פוסטים שנערמים כאן ככל שיוצאות מנות מהמטבח. שאני רוצה לשתף.
שאני מקווה שיירגשו אתכם כמו אותנו פה וישכיחו לכמה קטנות את המציאות הקשה שהיא חיינו.



 

לשטרויזל:
50 גר חמאה קרה, חתוכה לקוביות
50 גר קמח מנופה
50 גר שקדים טחונים
50 גר סוכר חום
1 כפית גדושה זרעי כוסברה - לא לוותר! הזרעים מעניקים ארומה לימונית משגעת!!

לעוגה:
150 גר חמאה רכה בטמפ החדר
200 גר סוכר
1 כפית משחת וניל או תוכן ממקל וניל
גרידה מלימון אחד + מיץ
300 גר (נטו!) גבינה לבנה לאחר סינון הנוזלים, בטמפ החדר
200 גר ביצים ( 4 ביצים בגודל M או 3 וטיפה ביצי L) בטמפ החדר
200 גר קמח תופח
250 גר דובדבנים מגולענים, חצויים

לשטרויזל:
שמים את כל המרכיבים במעבד מזון ומעבדים קצרות לקבלת פירורי בצק. מעבירים למשטח/תבנית ומקררים או מקפיאים.

לעוגה:
- מקציפים חמאה, סוכר ווניל במיקסר עם וו גיטרה במשך 5 דקות לפחות עד קבלת תערובת תפוחה ובהירה.
מפעם לפעם נקו דפנות מיקסר.
- שוברים ביצים לתוך כלי ומקשקשים היטב. משלבים לאט ובהדרגה בזירזוף עדין ובכמה נגלות (6-8) לתוך
תערובת חמאה שבמיקסר. בין נגלה אחת לשניה בהוספת הביצים מקציפים לפחות 3 דקות!! תוך ניקוי דפנות
 ומגבירים את מהירות המיקסר.
- מערבבים יחד את מיץ הלימון עם הגרידה והגבינה, מנמיכים את מהירות המיקסר ומשלבים לאט ובהדרגה את
התערובת לסרוגין עם הקמח. מערבבים קצרות לאיחוד.
- משטחים חצי מהתערובת בתבנית אינגליש אורך  30 ס"מ ממתכת או עגולה קוטר 24 משומנת קלות בחמאה.
- מסדרים את חצאי הדובדבנים בצפיפות אחד ליד השני ומכסים עם יתרת התערובת. מפזרים את פירורי השטרויזל ששהו עד כה במקפיא ומכסים את שטח הפנים של העוגה.
- אופים בתנור שחומם מראש ל 160 מעלות כשעה, עד שקיסם הננעץ בתערובת יוצא עם פירורים לחים.
- מצננים ומגישים בטמפ' חדר. ואוי כמה שהיא טעימה!!!!!



בתוך ההמון שקורה. הלחץ והרצון ללבוש שגרה טובה, אני בעיקר מודה. על כל מה שיש לנו בעולם. ועל החיים בפרט.

שלכם, ליהי





 
 

10 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

הי,
כלומר מקציפים את התערובת 20 דקות???? לא יותר מדי?

ליהי עראסי אמר/ה...

ממש ככה! זו אמנם עוגה בחושה אך שונה בתהליך ההכנה שאנחנו מכירים מעוגות בחושות על בסיס שמן. בהצלחה וספרי איך יצא!

מוסי אמר/ה...

היי

נראה טווווב!

ניתן להחליף את הדובדבנים בתותים קפואים?

תודה על המתכון ועל הבלוג הממכר בכלל :)

ליהי עראסי אמר/ה...

הי מוסי!! כיף שאת כאן!! בהחלט ניתן להמיר לפרי אחר. במקרה של קפואים, יש להפשיר אותם ולאפשר להם להגיר נוזלים לפני שילובם בתערובת. בהצלחה וספרי איך יצא :)

מוסי אמר/ה...

וואו!!! ואוווווו אין ספק שבזה הרגע הוכתר כאן בביתינו עוגת הגבינה הטובה מאין כמוה!!
באמת הפשרתי את התותים והם כאילו מלכתחילה היו שם במתכון!
גאונות זרעי הכוסברה!

ליהי עראסי אמר/ה...

אלופה!!! שמחה להתארח אצלכם!!

Unknown אמר/ה...

נראה מעולה! מה הכוונה גבינה מסוננת? הכוונה לגבינה לבנה 5%?
איך לסנן?

ליהי עראסי אמר/ה...

הי עדי! הניחי את הגבינה במסננת מעל קערה על מנת שתגיר נוזלים ואכסני במקרר. לאחר מכן שקלי והוסיפי את המשקל החסר..אני השתמשתי ב 9%. בהצלחה!

אנונימי אמר/ה...

אחרי שהכנתי את עוגת התפוזים לשבת חזרתי לנסות עוד מתכונים.
לסנן- כמה זמן? לא עדיף לסנן מעט יותר כדי שאחכ יהיה בדיוק כמות גבינה מסוננת?
זרעי כוסברה- ככה שלמים?
דובדבנים- אפשר משימורים?
תודה, מירי

ליהי עראסי אמר/ה...

הי אנונימית, סליחה על התגובה הממש מאוחרת... משום מה היא נעלמה מעיניי - לסנן שעתיים לפני שימוש. זרעי כוסברה שלמים - יטחנו במעבד מזון ודובדבנים משומרים - אפשרי