16 ביולי 2014

קוסקוס עם ירקות של אמא


לקוסקוס שאני מכירה מהבית משודך מרק ירקות צהוב.
משבגרתי מעט גיליתי שני דברים: שאני אוהבת לטעום אוכל של בתים אחרים וגם את אותה מנה רק בגירסה אדומה.
היא היתה פשוט אלוהית. היתה שם יד של אמא בטוחה. היתה ארומה מנחמת. היה שם בית!
 באותו רגע החלטתי עם עצמי שאדום זה לגמרי הצהוב החדש:-)
אני לא מתיימרת לחדש. רק לשתף בדרך שלי עד שהצלחתי גם
אני לשים עבור בנותיי את אמא בצלחת!


 
לפניכם גירסה צמחונית אבל בהחלט עשירה ומפנקת גם ללא הבשר (מילה מפיה של גרגרנית בלתי נילאת:)
ועוד קטנה לפני שמתחילים: השוק שלי של שלישי, זה זה!!

1 בצל גדול, קצוץ לפרוסות
4 שיני שום, פרוסות דק
1 כרישה, החלק הלבן, קצוץ גס
6 גבעולי סלרי, חתוכים גס
1 שורש סלרי
4 גזרים
3 קישואים
1/2 ק"ג דלעת
1 בטטה בינונית
1-2 תפוח אדומה קטנים - אם גם לכם יש ילדים קטנים שזורמים הכי טוב עם " קוסקוס עם רוטב, תפוא וגזר בלבד" - אם אין לחץ, ותרו!!
1 פלפל ירוק חריף, חצוי ונקי מגרעינים
1 לפת
1/2 ראש כרוב לבן בינוני, פרוס דק
1 עגבניה רכה מגוררת
צרור עלי כוסברה קצוץ
צרור עלי סלרי קצוץ
1 קופסת רסק עגבניות קטנה
1 כף פפריקה מתוקה
1/4 שטוחה כפית קינמון
1 כפית כמון
1/4 כפית כורכום
מלח לפי הטעם - בערך כף וחצי
100 גר גרגירי חומוס יבש - מושרה לילה מראש
2 חבילות להכנה מהירה של קוסקוס מלא או רגיל,לבחירתכם


- מקפלים ושוטפים הירקות והעלים. חותכים לקוביות גסות.
- כמו כל מרוקאית טובה אני מתחילה בחימום רבע כוס שמן בסיר גדול ואידוי בצל, כרישה, שום, גבעולי סלרי, בטטה, גזר, קוביות דלעת, פלפל חריף
שורש פטרוזליה, לפת ובגדול כל הירקות הקשים.
- מאדים מס' דקות עד שהירקות מעלים ריח ומתחילים להתקרמל מעט. מערבבים מעט. מוסיפים את החומוס.
- מוסיפים לסיר 3 ליטר מים ומביאים לרתיחה.
- מוסיפים את שאר הירקות -  כרוב, קישואים, ועלי כוסברה וסלרי.
- מוסיפים עגבניה מגוררת, רסק עגבניות ותבלינים. ומבשלים שעה וחצי.
- טועמים תיבול ובמידת הצורך מתקנים. בודקים מוכנות של הירקות הקשים והחומוס.
- מכינים קוסקוס לפי הוראות יצרן ומעבירים לסיר כפול יעודי לקוסקוס (או מסננת בקוטר סיר המרק)
- מבשלים עוד חצי שעה ומגישים. לנו המבוגרים אני מוסיפה בצד מנה נאה  ממטבוחה חריפה (של בית, אלא מה?) וזה פגז!
אה.. לא בטוחה ששימוש במינוח הזה נכון בימים אלו אבל נו.. הבנתם את כוונתי :)


 
וכשתמרה נכנסת הביתה ואומרת לי " אמא, הכנת לי קוסקוס"?! אני מרגישה שזהו, את שלי אני עשיתי!

בתאבון!

אין תגובות: