12 באוגוסט 2014

משקה ומאפה לילדים ולילדים שבנינו

אני כאן! שוב! אחרי הרבה זמן שלא יכולתי. שאבד החשק ויותר מזה, הטעם.
חודש בו קייטנת אמא לא יצאה לפועל כפי שתכננתי. כי בזמן שאני צרכתי חדשות לוריד, היא היתה בחדר השני דבוקה למסך התמים שלה. וכי למי היה ראש לעשיה. ליצירה, כשמנעד הרגשות נע כמו רכבת הרים מטורפת מעצב לכעס.
כן. כולנו עברנו את זה. מוחצן יותר או פחות, כואב יותר או פחות, אני מאמינה כי לרבים התקופה האחרונה היתה קשה.
וזה גבה מחיר. גם מהילדים שלנו.
ועכשיו, בעיצומו של קיץ, על אף הלחות והדביקות, הנשימה חוזרת. הבנים חזרו הביתה. רובם. הנשמה כואבת את אלה שלא.. ואצלי, לצד הכאב העצום זיק של תקווה מפעפע בלב כי אני מאמינה בניסים. אני מאמינה שיהיה טוב.

היום חנכתי את המטבח החדש שלי. כן!!! אחרי כמעט 5 שנות פעילות בתחום הבישול והאפיה במטבח ביתי קטנטן (ומי שביקרה אותי מבינה למה אני מתכוונת:) הבייבי הראשון והמקצועי שלי יוצא לדרך. פרויקט בן כמעט 3 חודשים בה אל קיצו, פותח בפני צוהר לנסוק למעלה, הכי גבוה שאוכל, על כך, מבטיחה! אכתוב בפוסט בנפרד.








 

מילקשייק בננה
1 בננה גדולה בשלה
1/2 כוס חלב שקדים
1/2 כוס קוביות קרח
1 כפית סילאן

לאייס קפה
1 כפית נס קפה מגורען
3/4 כוס חלב שקדים
1/2 כוס קוביות קרח
1 כפית סוכר חום

חטיף מקופלת או שוקולד חלב מגורר מעל לקישוט אה.. פינוק!

טוחנים בבלנדר או במעבד מזון ומוזגים לכוסות. מגררים שוקולד מעל.
ואם תהיתם למה דווקא חלב שקדים?! זה מכיון שנגמר לנו החלב בבית. וכי אני תמיד מחזיקה כל מיני סוגים של חלב
לצרכים שונים. וכי בעיניי הארומה של השקדים מוסיפה הרבה חן. וכי זה אחלה משקה טבעוני!!! אבל תרגישו חופשי להמיר לחלב רגיל או סויה.


לעוגיות:

150 גר חמאה רכה
120 גר סוכר לבן
120 גר סוכר חום דמררה
240 גר קמח מנופה
1 כפית אבקת אפיה
1/2 כפית סודה לשתיה
1/2 כפית מלח ים גס
1 ביצה בטמפ חדר
1 כפית תמצית/משחת וניל
120 גר עדשים
120 גר מטבעות שוקולד מריר

במיקסר וו גיטרה מקרימים חמאה ו 2 סוגי סוכר במשך 3-4 דקות.
לאט ובהדרגה מוסיפים את הביצה ומגבירים את מהירות המיקסר עד שהיא נטמעת כליל. מוסיפים וניל.
מערבבים יחד את היבשים ומוסיפים בהדרגה רק עד שהם נטמעים קלות.
מוסיפים את מטבעות השוקולד והעדשים ומערבבים קצרות.
מעבירים למשטח עבודה ואוספים לכדור שטוח. מכסים בנילון נצמד ומקררים שעתיים.
מחלקים לכדורים בגודל פינגפונג ופוחסים מעט עם היד לקבלת עוגיה שטוחה. מניחים בתבנית במרווחים - לעוגיות האלה נטיה להתפשט. אופים 20 דקות ב 170 מעלות. מצננים ומאחסנים בכלי אטום.



שקט ושלווה, נחת ואהבה והרבה טעמים עוד הקיץ הזה אמן!!

2 תגובות:

אביבית- הכל טוב אמר/ה...

נראה טוב. אכין עם החבר'ה. נראה שיהנו...

ליהי עראסי אמר/ה...

תודה!! זו בהחלט פעילות קלילה ומהנה!!