28 באוגוסט 2014

טארט זריז של קיץ

הכי חביבים עלי הימים של לפני ארוע. נכון, הם מאוד אינטנסיבים, ואני מוצאת את עצמי במטבח פחות או יותר כל היום.
אך מעבר להנאה שבבישול ואפיה, כולנו כאן נהנים משאריות. ואוי לשאריות כמה שהן הטעימות!!!!
היום הכנתי בצקי עלים. לא תמצאו אותי מקפלת חמאה במצב רגיל, רק עבור מאורע מיוחד, ועצם ההכנה מאפשרת לי
להכין בצקים יעודיים מתוקים או מלוחים, בטעמי שוקולד או מחיטה מלאה. בקיצור כיף גדול! אז ברור שהפרשתי לנו
קטנה לטארט זריז של קיץ.






 
ל 4 מנות.
 
1/2 חבילה בצק עלים על בסיס חמאה
2 כפות גדושות רוטב צי'לי מתוק - שמעניק לחות ועיקצוץ נעים בסוף הביס :)
1 גליל פרומעז של צוריאל 9% שומן - אני פורסת לפרוסות אחידות בעזרת פורס ביצים.
1/2 חבילת עגבניות שרי תמר
צרור עלי בזיליקום
צרור עלי אורגנו
מעט שמן זית
מלח גס ופלפל שחור גרוס
ביצה טרופה להברשת שולי הטארט
 
מרדדים את הבצק על גבי נייר אפיה בתבנית שאיתה תאפו - (לבצק עלים נטיה להתחמם בשניות ואם תרדדו אותו על גבי משטח, תתקלו בקושי בלהעביר אותו לתבנית).
מסמנים בעזרת סכין חדה שוליים.
מחוררים את שטח הפנים של הבצק. מורחים רוטב צי'לי ומסדרים פרוסות פרומעז יחד עם שרי ובזיליקום
מזלפים מעט שמן זית, מלח ופלפל שחור גרוס ועלי אורגנו ומקררים כ 15-20 דקות במקרר
מורחים בעזרת מברשת את שולי הבצק ואופים בתנור שחומם מראש ל 200 מעלות כ 20 דקות.
שימו לב! יש להקפיד שלא לפתוח את דלת התנור לאורך זמן האפיה. האדים שמצטברים בתנור הם שמסייעים לעלי הבצק
להפרד אחד מהשני ולקבל נפח.
 
זה מה שנקרא אצלי - אוכל על הפס!
מגישים עם זיתי קלמטה וקאווה או משקה אלכוהולי מוגז עדין.
 
 
פשוט וקל, והטעם, מעדן!!!

 

4 תגובות:

Unknown אמר/ה...

מהמם. המתכון תפור עלי בול..

Unknown אמר/ה...

מהמם. בטוח מנסה תפור עלי בול

אנונימי אמר/ה...

ליהי אהבתי. מנסה בטוח

אנונימי אמר/ה...

מהמם. בטוח מנסה תפור עלי בול