25 ביוני 2015

חטיף תפוחי אדמה, ערמונים וכוסברה טבעוני

היום קמתי קצת מעוכה. לא יודעת, משהו באנרגיות לא זרם לי כמו שצריך.
מניחה שריבוי המשימות והדד ליינים המתקרבים לצד קייטנת אמא שבפתח עושים את שלהם.
אני מחכה לחברות. הפעם למזלי, אני זוכרת.
רק הפאדיחה הגדולה היא שהבית "ריק" והשחרחר עוד אי שם רחוק כך שאין מה לבנות על קניות..
אני יודעת שאולי זה נשמע קצת לא אמין אבל זו האמת. בעוד המטבח החיצוני שלי נראה לא פחות מהממלכה של עמי ותמי, זה של הבית, עולב אחד גדול!!!!!

מה אני עושה? מה אני עושה?  מה אני עושה? מה אני עושה? מה אני עושה? מה לעזאזל אני עושה??
 
אני יודעת מה אני עושה!
 
1. מקבצת כל מה שאני כן מוצאת יחד
2. נושמת
3. מתקשרת לשחרחר לברר מתי הוא בא
4. אממממ. זהו. זרם לי עד כאן..
 
שימו לב - כרגע על השולחן:
תפוחי אדמה. בצל. שקדים מולבנים. כוסברה, ערמונים בוואקום ואורז תפוח שנשאר לי מקינוח של שבוע שעבר...

יופי טופי לך! עכשיו מה את עושה עם המקבץ ההזוי הזה, מלקטת למופת שאת??
 
כל הערב הזה אמור להיות בסימן קליל עם נשנוש מדליק ובירה טובה אבל כל ההתעסקות, לא נעים לומר, מעלה בי בחילה..

פתאום תמרה נכנסת למטבח. הילדה שמפזרת שקים של אהבה לכל עבר. רגישה ונבונה. הנסיינית הצמודה שלי.
אני מציעה לה לטעום ערמון והיא נענית ברצון.
היא מגלגלת על הלשון, לועסת קצרות ומצהירה שזה מזכיר לה טעם של שוקולד.

הילדה שלי, רק בת 4 כן?! קישרה בין טעם הערמון לטעם שוקולד. וזה בעיניי ממש לא מובן מאליו.
פתאום התחשק לי לטעום גם.

יאללה אני חושבת לעצמי, קמתי לבשל ממש בלי חשק ומילה אחת שנזרקה לחלל החייתה אותי מחדש.
 



 
 
חטיף תפוחי אדמה, ערמונים וכוסברה, אולטימטיבי ליד בירה קרה - 8 מנות
 
1 בצל סגול, חתוך לקוביות שוות
5 תפוחי אדמה בינונים, חתוכים לקוביות שוות
1-2 פלפל צי'לי, פרוס דק
1 ס"מ גי'נגר
2 שיני שום כתושות
2 חבילות ערמונים בוואקום, פרוסים גס
2 חופנים גדושים של שקדים מולבנים מקולפים טבעיים
2 כוסות אורז תפוח
צרור כוסברה, קצוץ גס
לתיבול:
1 כפית פלפל גרוס שחור
1/2 כפית פלפל צי'ילי מיובש
1 כפית גרגירי כוסברה
1/2 כוס שמן זית
מלח אטנלנטי, לפי הטעם
שלוק נדיב של רוטב סויה
 
קולפים את תפוחי האדמה ומבשלים כ 10 דקות לאחר רתיחה במים מומלחים.
מצננים מעט וחותכים לקוביות שוות.
מערבבים יחד את קוביות הירקות עם השקדים ופצפוצי אורז, למעט הכוסברה, ומשטחים בתבנית.
במכתש ועלי כותשים את התבלינים היבשים, הגי'נגר והשום. מוסיפים שמן זית ומערבבים למחית.
שופכים על הירקות בתבנית ומערבבים לציפוי אחיד. מפנקים ברוטב סויה וצולים בתנור שחומם מראש ל 200 מעלות
כ 15 דקות. מצננים מעט ומפזרים את הכוסברה מעל. מוזגים לקונוסים - זהירות ממכר!
 
 
 
והקונוסים?!
 
 





 
הנשנוש מוכן! הבירה גם. עפה להתקלח ולפזר ת'רעמה :-)
סוף שבוע נפלא !

 




 

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

נראה מהמם ובטח גם מאוד טעים! הצילומים שלך מדהימים.. עושים חשק לאכול מהמסך..

ליהי עראסי אמר/ה...

תודה רותי! תודה רבה!!!